26. apr. 2019

Tronen af Ødeland



Konstitueringen af en anden virkelighed… er ikke fjern fra vores galakse
Dimensionen udspiller sig for mig
Følelsen af ikke at kunne være i mig selv, fordi jeg forsvinder ind i dig
Årsagen må være at vi kolliderer og formes til et
Det hele flyder ud i en farveblanding af 80’erne

Du siger at du savner mig og tager min ejendel jeg skal komme efter
Kan jeg købe din blinde vandrende sjæl?
Min egen er fortabt i Chanel nummer 5
Føler du dig hjemme, må du drage bort med blæsten igen
Duerne græder. Det må være et omen
Sig ikk’ jeg blot er en sæson 
Jeg er hele tronen
Valfartende ind i stormen
som var jeg din akilleshæl
Smider alt over bord
Æbletræer gror under Nilens jord

Hæld syltetøjet ned ad min ryg
Saml det i krukken med saltvand
Rosenstilkene glider ned og ridser væggen
Mit legeme sætter sig fast
Det er kun sjælen der svæver

Det er alle de lande vi kommer igennem
Grænseland
Hjerteland
Jeg er en Ødeland
Sletteland
Måneland
Månedrab
og jeg vil tage dig med mig
bare én gang for blodmånens skyld

Du passerer Nilens bred
Under floden begraves sølvstjerner og hule skatte
To ellevetaller af sort blæk ned ad kinderne
Jeg hader begyndelser med endelser
Skal vi ikke lade det hænge
en konstant eufori
Du forsvandt aldrig væk
I begivenhedshorisonten var du der altid og aldrig
Kig op på det sorte hul der suger alt
lyset rundt er min glorie i klemme
kig ned på realiteten og indvi galaksen
den hellige glorie over mig


Ingen kommentarer:

Send en kommentar